@article { author = {Abbasi, Fatemeh and Sohrabi, Babak and Khadivar, Ameneh and Manian, Amir}, title = {Presenting a Model to Predict Business Intelligence Domain}, journal = {Iranian Journal of Information Management}, volume = {3}, number = {شماره 1}, pages = {57-78}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {1735-8418}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {In recent years, the volume of data and information exchanged over web pages, social networks, emails, and blogs is increasing. Most of the information that is exchanged and stored is in text format, which is very valuable given the huge amount of text data that is analyzed and discovered from these data. Text mining is one of the most important methods to extract knowledge from structured data which help organizations to achieve their goals. These days most of products like books purchased via internet or online. So that customers need dedicated information to make the decision to buy products more intelligently and smartly. Amazon is one of trading website which give related information to their customer for online buying. One of problem for these method for buying books is subcategory of books is not cleared which customer may buy unwanted books. In this research we tried to present predicting model to predict topic related to Business Intelligence by using text mining methods. Results show that Business Intelligence tools and visualization, behavioral organization, process management, decision support system, leadership, text mining and database are seven clusters which related to Business Intelligence.}, keywords = {Business Intelligence,Text Mining,Clustering,Classification,Structured Data}, title_fa = {ارائه مدلی جهت پیش‌بینی موضوعات مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار}, abstract_fa = {امروزه بسیاری از کالاها ازجمله کتاب از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین به فروش می­رسد و به‌تبع آن لازم است اطلاعات دقیق­تری در ارتباط با کالا در اختیار مشتری قرار داده شود تا تصمیم خریدش آگاهانه و هوشمندانه­تر باشد. سایت آمازون، وب‌سایتی است که اطلاعات کتاب­ها را برای خرید آنلاین در اختیار کاربران قرار می­دهد. یکی از مشکلات در انتخاب کتاب از سایت آمازون مشخص نبودن زیرشاخه­های مربوط به موضوع اصلی است. آگاهی از این زیر موضوع‌ها خریداران را در انتخاب هوشمندانه‌تر و درنتیجه خرید بهتر یاری می­کند. در این تحقیق تلاش گردیده تا با داده­های استخراج‌شده از سایت آمازون و با استفاده از روش­های خوشه­بندی و طبقه‌بندی موضوعات و زیر حوزه­های مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار به‌عنوان نمونه استخراج و درنهایت مدلی جهت پیش‌بینی موضوعات مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار ارائه گردد. با استفاده از مدل پیش‌بینی، با ارائه عنوان و مقدمه کتاب­های مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار زیر موضوع مرتبط با کتاب پیش­بینی می­گردد. نتایج تحلیل نشان می­دهد هفت خوشه مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار به ترتیب ابزارهای هوشمندی کسب‌وکار و مصورسازی، رفتار سازمانی، مدیریت فرآیندها و دانش، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، رهبری، متن‌کاوی و پایگاه داده است. درنهایت درخت تصمیم و نزدیک‌ترین همسایه با دقت بالاتری مدل پیش‌بینی موضوعات مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار را ارائه می­نمایند.}, keywords_fa = {خوشه‌بندی,داده ساختار نیافته,طبقه‌بندی,متن‌کاوی,هوشمندی کسب‌وکار}, url = {https://www.aimj.ir/article_93384.html}, eprint = {https://www.aimj.ir/article_93384_c97da57e2e1b5c1adde7fb7e7aab3eb7.pdf} }