%0 Journal Article %T طراحی و توسعه مدل تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارزش ویژه برند در حمل‌ونقل هوشمند (مطالعه موردی: اسنپ) %J مدیریت اطلاعات %I انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران %Z 1735-8418 %A پورسعید, محمدمهدی %A فرقانی, محمدعلی %A عباس‌زاده ابراهیم‌آبادی, رضا %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 6 %N 2 %P 88-109 %! طراحی و توسعه مدل تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارزش ویژه برند در حمل‌ونقل هوشمند (مطالعه موردی: اسنپ) %K ارزش ویژه برند %K شبکه‌های اجتماعی %K حمل‌ونقل هوشمند %K نظریه زمینه‌ای %R 10.22034/aimj.2021.133481 %X شبکه‌ اجتماعی، به‎منظور ﺑﻬﺒﻮد ﻛﺎراﻳﻲ، اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ و روﻳﻜﺮدﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺮای ﻛﺴﺐ و ﺣﻔﻆ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن، به ﺑﺎزارﻳﺎﺑﺎن اﺑﺰارﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪی اراﺋﻪ داده ‌اﺳﺖ. بدین منظور، هدف این پژوهش طراحی و توسعه مدل تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارزش ویژه برند در صنعت حمل‎ونقل هوشمند (مورد مطالعه: اسنپ) بوده‌ است. این پژوهش، جزء پژوهش‎های کاربردی ـ اکتشافی و به روش ترکیبی (کیفی و کمی) است. در بخش کیفی، داده‌های لازم به روش تحلیل نظریه زمینه‌ای جمع‌آوری شدند. سپس، مؤلفه‌های مدل الگویی در قالب پرسش‌نامه الکترونیکی و مدل نظام‌مند طراحی شده و در نهایت، پرسش‎نامه نهایی بین 384 نفر از دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام حمل‎ونقل هوشمند اسنپ توزیع شد. در بعد کیفی، متغیرهایی همچون بهبود آگاهی از برند، بازاریابی، کیفیت ادراک‌شده، مزایای خدمات، توجه به مشتری، پشتیبانی، ایرادهای ریشه‌ای، ایراد‎های اپلیکیشن، مسئولیت اجتماعی، تداعی برند، وفاداری مشتری به برند و توصیه به دیگران، تعریف شدند. برای آزمون مدل در بعد کمی، از مدل معادلات ساختاری استفاده شده‌ است. %U https://www.aimj.ir/article_133481_471183793c7360bc16f532bf5fcdaffb.pdf