TY - JOUR ID - 93384 TI - ارائه مدلی جهت پیش‌بینی موضوعات مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار JO - مدیریت اطلاعات JA - AIMJ LA - fa SN - 1735-8418 AU - عباسی, فاطمه AU - سهرابی, بابک AU - خدیور, آمنه AU - مانیان, امیر AD - دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استاد گروه مدیریت فناوی اطلاعات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 3 IS - شماره 1 SP - 57 EP - 78 KW - خوشه‌بندی KW - داده ساختار نیافته KW - طبقه‌بندی KW - متن‌کاوی KW - هوشمندی کسب‌وکار DO - N2 - امروزه بسیاری از کالاها ازجمله کتاب از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین به فروش می­رسد و به‌تبع آن لازم است اطلاعات دقیق­تری در ارتباط با کالا در اختیار مشتری قرار داده شود تا تصمیم خریدش آگاهانه و هوشمندانه­تر باشد. سایت آمازون، وب‌سایتی است که اطلاعات کتاب­ها را برای خرید آنلاین در اختیار کاربران قرار می­دهد. یکی از مشکلات در انتخاب کتاب از سایت آمازون مشخص نبودن زیرشاخه­های مربوط به موضوع اصلی است. آگاهی از این زیر موضوع‌ها خریداران را در انتخاب هوشمندانه‌تر و درنتیجه خرید بهتر یاری می­کند. در این تحقیق تلاش گردیده تا با داده­های استخراج‌شده از سایت آمازون و با استفاده از روش­های خوشه­بندی و طبقه‌بندی موضوعات و زیر حوزه­های مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار به‌عنوان نمونه استخراج و درنهایت مدلی جهت پیش‌بینی موضوعات مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار ارائه گردد. با استفاده از مدل پیش‌بینی، با ارائه عنوان و مقدمه کتاب­های مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار زیر موضوع مرتبط با کتاب پیش­بینی می­گردد. نتایج تحلیل نشان می­دهد هفت خوشه مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار به ترتیب ابزارهای هوشمندی کسب‌وکار و مصورسازی، رفتار سازمانی، مدیریت فرآیندها و دانش، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، رهبری، متن‌کاوی و پایگاه داده است. درنهایت درخت تصمیم و نزدیک‌ترین همسایه با دقت بالاتری مدل پیش‌بینی موضوعات مرتبط با هوشمندی کسب‌وکار را ارائه می­نمایند. UR - https://www.aimj.ir/article_93384.html L1 - https://www.aimj.ir/article_93384_c97da57e2e1b5c1adde7fb7e7aab3eb7.pdf ER -