%0 Journal Article %T پیش‌بینی تخمین ارزش طول عمر مشتریان در صنعت نرم‌افزاری %J مدیریت اطلاعات %I انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران %Z 1735-8418 %A سهرابی, بابک %A مانیان, امیر %A صباغیان, شیما %D 2018 %\ 09/22/2018 %V 4 %N 1 %P 69-90 %! پیش‌بینی تخمین ارزش طول عمر مشتریان در صنعت نرم‌افزاری %K مدیریت ارتباط با مشتریان %K ارزش چرخه طول عمر مشتری %K پیش بینی رفتار مشتریان %K رگرسیون لوژستیک %R %X هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلی جهت پیش بینی چرخه ارزش طول عمر مشتریان در صنعت نرم‌افزاری است. در پیشینه ادبیات موضوع، ارزش چرخه طول عمر مشتریان به عنوان شاخصی جهت محاسبه و اندازه گیری ارزش بالفعل و ارزش بالقوه ای است که هر کدام از مشتریان در طول ارتباطشان برای سازمان ایجاد می کنند. هدف از مطالعه 1CLV شناخت مشتریان و درک الگوهای رفتاری آنان است به نوعی که بتوان میزان خرید آینده و طول مدت ارتباطشان با شرکت را پیش بینی کرد و در نهایت سودآورترین آنها را جهت تحقق اهداف شرکت برگزید. پژوهش پیشرو شامل بررسی 3 زیر گروه جهت تخمین ارزش طول عمر مشتریان است که ابتدا به بررسی چرخه طول عمر مشتریان پرداخته می شود و در قدم بعدی، مدل RFM جهت ارزیابی CLV هر یک از مشتریان مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت به اقتضای صنعت مورد استفاده، متغیرهایی که به مدل RFM در طول زمان اضافه شده اند مورد بررسی قرار می گیرد. مدل پیشنهادی، استفاده از روش رگرسیون لوژستیک ترتیبی است که برای این منظور اطلاعات فروش نزدیک به 182 مشتری در یکی از شرکت‌های نرم افزاری مورد سنجش قرار گرفت و نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که پیش‌بینی ارزش چرخه طول عمر مشتریان با استفاده از این روش به نسبت روش های متعارف از دقت و صحت بیشتری برخوردار است. %U https://www.aimj.ir/article_81481_38dfd6e3cb70cefde696a7db23f134fa.pdf