TY - JOUR ID - 133500 TI - تأثیر ادعاهای تخفیف قیمتی بر میزان مشارکت کاربران در اینستاگرام JO - مدیریت اطلاعات JA - AIMJ LA - fa SN - 1735-8418 AU - اسفیدانی, محمدرحیم AD - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 6 IS - 2 SP - 131 EP - 152 KW - ادعاهای تخفیف قیمتی KW - رفتار جست‌وجوی اطلاعات KW - میزان مشارکت کاربران KW - اینستاگرام DO - 10.22034/aimj.2021.133500 N2 - با توجه به گستردگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فعالیت‌های بازاریابی، هنوز تصویر شفافی از تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی بر رفتار آنها ارائه نشده است. در مراحل مختلف فرایند تصمیم‌گیری خرید، جست‌وجوی اطلاعات یکی از مهم‌ترین مراحل این فرایند است و بر رفتار خرید آنان تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایران، مصرف‌کنندگان نیازهای اطلاعاتی مورد نیاز خود را از فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند، از این رو، بازاریابان تلاش می‌کنند تا با ارائه اطلاعات مورد نیاز مصرف‌کنندگان، بر رفتار خرید آنان تأثیر بگذارند. در این تحقیق تلاش شده است، تأثیر عدم قطعیت در ادعاهای مربوط به تخفیف قیمتی در اینستاگرام بر میزان مشارکت کاربران اینستاگرام بررسی شود. به این منظور، 343 پست اینستاگرامی (30 درصد با ادعای تخفیف قطعی و 70 درصد با ادعای تخفیف غیرقطعی) به‎صورت تصادفی انتخاب شده و ادعاهای تخفیف قیمتی آنها استخراج شده است. میزان مشارکت مصرف‌کنندگان نیز در این پست‌ها محاسبه شده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد که ادعاهای تخفیف قیمتی که در آنها عدم اطمینان بالا بوده و به مصرف‌کنندگان اطلاعات کاملی ارائه نمی‌شود، تأثیر مثبت و معناداری بر میزان مشارکت آنان در اینستاگرام دارد. UR - https://www.aimj.ir/article_133500.html L1 - https://www.aimj.ir/article_133500_c3b1f37b5162fa908bd4a05503ca9694.pdf ER -