TY - JOUR ID - 50654 TI - تعیین عناصر ارتباطی در مارک ایران بر اساس روابط مطرح در موجودیت‌های گروه اول الگوی ملزومات کارکردی پیشینه‌های کتاب شناختی JO - مدیریت اطلاعات JA - AIMJ LA - fa SN - 1735-8418 AU - قاسمی, منیره AU - قاضی میرسعید, سیدجواد AD - کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران. AD - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 1 IS - شماره 1 SP - 1 EP - 14 KW - فناوری اطلاعات KW - شرکت های کوچک و متوسط KW - عوامل موفقیت KW - عوامل شکست KW - تغییر KW - دسته‌بندی DO - N2 - تغییرات در سمت‌وسوی رشد فناوری به همراه تغییرات در اقتصاد جهانی باعث شده‌اند که شرکتهای کوچک و متوسط از اهمیت روزافزونی در توسعة اقتصاد کشورها برخوردار شوند. این شرکتها برای موفقیت در فضای رقابتی باید کیفیت محصولات و فرایندهای مدیریتی خود را هم‌زمان با کاهش هزینه‌ها بهبود بخشند. به همین منظور نیز کاربرد فناوری اطلاعات در آنها الزامی است. مطالعات نشان می‌دهند که هر چند این شرکتها می‌توانند از فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک سود برند، اما برای بهره‌مندی از این مزایا و موفقیت در کاربرد این فناوری نیاز به تأمین شرایطی خاص دارند. وجود چنین واقعیتهایی باعث شده است که مطالعات و پژوهشهای زیادی به شناخت عوامل مؤثر بر کاربرد این فناوری در شرکتهای کوچک و متوسط اختصاص یابند که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته می‌شود. به این منظور ابتدا نقش شرکتهای کوچک و متوسط در توسعة اقتصادی تبیین و سپس به کاربردهای فناوری اطلاعات در آنها پرداخته می‌شود. در ادامه نیز پژوهشهایی که به بررسی عوامل مؤثر بر کاربرد این فناوری در این شرکتها پرداخته‌اند، معرفی و نتایج آنها در قالب مدل تغییر «پتیگرو» و «ویپ» دسته‌بندی و ارائه می‌شوند. UR - https://www.aimj.ir/article_50654.html L1 - https://www.aimj.ir/article_50654_cab7a3b24c374850ec7d118064ec41aa.pdf ER -