TY - JOUR ID - 87341 TI - ارائه مدل بلوغ قابلیت نوآوری مبتنی بر دانش مشتری بر اساس روش فراترکیب JO - مدیریت اطلاعات JA - AIMJ LA - fa SN - 1735-8418 AU - پورسعید بناب, زهرا AU - موسی خانی, محمد AU - عرب سرخی, ابوذر AU - محمدیان, ایوب AD - دانشجوی دکترای مدیریت سیستم، پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران، جلفا، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار پژوهشکده امنیت، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهران، ایران AD - استادیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 4 IS - 2 SP - 89 EP - 109 KW - دانش مشتری KW - ‌ فراترکیب KW - قابلیت نوآوری KW - مدل بلوغ DO - N2 - امروزه یکی از دلایل شکست شرکت‌ها پایین بودن سطح نوآوری در آن‌ها است. دلیل این امر اولاً فقدان قابلیت بلوغ لازم در زمینه نوآوری و ثانیاً عدم توجه به دانش مشتریان است. با توجه به آنکه یکی از منابع اصلی نوآوری در سازمان‌ها بهره‌برداری از دانش مشتریان است بااین‌وجود تحقیقات محدودی در زمینه قابلیت نوآوری مبتنی بر دانش مشتری انجام‌شده است. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های قابلیت نوآوری مبتنی بر دانش مشتری و ارائه آن‌ها در قالب سطوح مدل بلوغ قابلیت است. با استفاده از روش فراترکیب، تمام پژوهش‌های انجام‌گرفته در خصوص مدل بلوغ نوآوری و دانش مشتری بررسی شد‌ند و از میان آن‌ها پس از ارزیابی‌های کیفی 16 مقاله انتخاب شد. بر اساس تحلیل محتوای مقاله‌های مربوطه، مجموعه ابعاد و مؤلفه‌های مرتبط باقابلیت نوآوری مبتنی بر دانش مشتری شناسایی گردید و مدل بلوغ قابلیت نوآوری مبتنی بر دانش مشتری مشتمل بر 33 کد‌،13 مفهوم و پنج مقوله اصلی در پنج سطح بلوغ ارائه‌شده است. UR - https://www.aimj.ir/article_87341.html L1 - https://www.aimj.ir/article_87341_e50981169e6a481d9371ddffc2293971.pdf ER -