آزادی احمدآبادی، قاسم (1396). چارچوبی برای مطالعه و سنجش شبکههای علمی. فصلنامه نقد کتاب علوم اجتماعی، 4(15 و 16)، 271-283.
ابراهیمی، سعیده؛ عفیفیان، فرزانه؛ گلتاجی، مرضیه (1397). آیا اشتراک دانش در شبکه علمی ریسرچگیت شاخصهای بهرهوری پژوهشگران را افزایش میدهد؟ مطالعه موردی: فیزیکدانان برتر جهان. پژوهشنامه علمسنجی، 4(8)، 57-72.
اسدزاده، زهرا (1386). میزان تولید اطلاعات علمی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 70(12)، 215-219.
اصنافی، امیر رضا؛ رحمانی، مریم (1395). تأملی بر نقش شبکههای اجتماعی تحقیقاتی در توسعه فعالیتهای علمی پژوهشگران. فصلنامه نقد کتاب اطلاعرسانی و ارتباطات، 3(11)، 223-241.
انصاری، معصومه؛ پورثانی، مریم (1394). نقش شبکههای اجتماعی مجازی در گسترش همکاریهای علمی پژوهشگران. در مجموعه مقالات هشتمین همایش سراسری اتحادیه انجمنهای علمی ـ دانشجویی علم اطلاعات و دانششناسی (ادکا)، دانشگاه شهید بهشتی، تهران: کتابدار.
بتولی، زهرا؛ نظری، مریم (1393). بررسی قابلیتهای شبکههای اجتماعی تحقیقاتی جهت تسهیل فعالیتهای پژوهشی از منظر پژوهشگران حوزه علوم پزشکی ایران. پیاورد سلامت، 8(4)، 316-331.
چراغملایی، لیلا؛ کدیور، پروین؛ صرامی، غلامرضا (1393). استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در آموزش ـ فرصتها و چالشها. اندیشههای نوین تربیتی، 10 (3)، 29-51.
حسنیراد، تورج؛ زینآبادی، حسنرضا؛ عباسیان، حسین؛ آراسته، حمیدرضا (1398). تبیین الگوی استفاده از شبکههای اجتماعی، بهعنوان یک سیستم مدیریت آموزش در ایران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(2)، 133-154.
خدامرادی، فاطمه (1398). بررسی جایگاه شبکههای اجتماعی در اشتراک دانش بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شاهد. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسی (مدیریت اطلاعات). دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد.
رحمانی، مریم؛ نوروزی چاکلی، عبدالرضا؛ اصنافی، امیررضا (1396). انتظارات پژوهشگران حوزه مهندسی دانشگاه تهران از شبکه اجتماعی ـ پژوهشی ریسرچ گِیت. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 23(2)، 707-725.
رحیمی النگی، راضیه (1394). مطالعه امکانسنجی جهت ایجاد یک شبکه اجتماعی علمی (مطالعه موردی: دانشگاه پیام نور). پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر (نرمافزار)، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه پیامنور تهران شمال.
سراجیان، مینا (1391). ارائه مدلی جامع جهت طراحی شبکههای اجتماعی علمی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر (سیستمهای اطلاعاتی). دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز.
صالحی، وحید؛ صفوی، محمدرضا (1391). مزیتها و چالشهای استفاده از کارگروهی در محیطهای یادگیری برخط. یادگیری دانشگاهی (مِدیا)، 3(1)، 57-65.
قانعیراد، محمدامین (1385). وضعیت اجتماع علمی در رشته علوم اجتماعی. نامه علوم اجتماعی، 27، 27-55.
میرزایی، مریم؛ رحیمی، صالح؛ مرادی، محمود (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادلات علمی (مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی). فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 19(1)، 108-130.
هومن، حیدرعلی (1392). راهنمای عملی فراتحلیل در پژوهش عملی. تهران: سمت؛ مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
Ahmed, E.B., Tebourski, W., Ben Abdessalem Karaa, W. & Gargouri, F. (2014). Scientific social network ontology. 15th IEEE/ACIS International Conference on Software Engineering, Artificial Intelligence, Networking and Parallel/Distributed Computing.
Al-Aufi, A., & Fulton, C. (2016). Science networking tools for informal scholarly communication prove popular for academics at two universities. Evidence Based Library and Information Practice, 11 (2), 195-197.
Bench, S, & Day, T. (2010). The user experience of critical care discharges: a meta-synthesis of qualitative research. International Journal of Nursing Studies, 47(4), 487-499.
Catalano, A. (2013). Patterns of graduate student’s information seeking behavior: a meta-synthesis of the literature. Journal of Documentation, 69 (2), 243-274
Chakraborty, N. (2012). Activities and reasons for using Social networking sites by research scholars in NEHU: A study on facebook and researchgate. 8th Convention PLANNER-2012, Gangtok, Sikkim.
Corvello, V. & Felicetti, A.M. (2015). Factors affecting the utilization of knowledge acquired by researchers from scientific social networks: An empirical analysis. World Conference on Information Systems and Technologies, WorldCIST 2015; Ponta Delgada; Portugal; 1 April 2015 through 3.
Devi, B. & Yameena, A. (2015). Science communication through social networking sites. SRELS Journal of Information Management, 52 (5), 337-344.
Fernández, R, Amboage, S. & Fernández, M. (2018). Use, knowledge and assessment of the scientific digital social networks in the Galician universities.
Future Generation Computer Systems, 89, 584-605.
Glynn, L. (2006). A critical appraisal tool for library and information research. Library Hi Tech, 24(3), 387-399.
Grosseck, G, Bran, R, & Tiru, L. (2011). Dear teacher, what should I write on my wall? A case study on academic uses of Facebook. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1425-1430.
Huang, L.,
Zhang, J., Feng, K. Ju, P., Wie, Y.F, Song, D.K & Xu, H. (2014). Building a Scientific Social Network with Joomla.
Applied Mechanics and Materials, 687-691, 2316-2319.
Madhusudhan, M. (2012). Use of social networking sites by research scholars of the University of Delhi: A study. International Information & Library Review, 44, 100-113.
Petrushka, A.,
Komova, M. &
Demydov, I. (2019). Social networks as an alternative environment for the implementation of scientific communication.
International Workshop on Control, Optimisation and Analytical Processing of Social Networks, COAPSN-2019, At: Lviv, Ukraine.
Pinto, J.M. (2002). A Knowledge-Network Model of Scientific Communities. M.S Thesis in Media Arts and Sciences at the Massachusetts Institute of Technology.
Sandelowski, M. and Barroso, J. (2007). Toward a Meta synthesis of qualitative findings on motherhood in HIV-positive women. Research in Nursing & Health, 26 (2), 153-170.
Stroele V., Zimbrao, G., Souza, J.M. (2012). Modeling, mining and analysis of multi-relational scientific social network. Journal of Universal Computer Science, 18 (8), 1048-1068.
Zimmer, L. (2006). Qualitative meta-synthesis: a question of dialoguing with texts. Journal of Advanced Nursing, 53, 311–318.