ادبی، حسین، یمینی فیروز، مینا (1397). بررسی رفتار اطلاعیابی در محیط کتابخانههای دیجیتال دانشگاهی (مطالعه موردی: کتابخانة دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبایی). دانششناسی، 11(40)، 71-83.
بهزادی، حسن (۱۳۹۱). تأملی بر نقش باورهای معرفتشناختی در بازیابی اطلاعات و رفتار اطلاعیابی. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، ۱ (۲)، ۵۹-70.
پرهام نیا، فرشاد؛ فرهیان، مجید (1399). مهارت حل مسئله و خودکارآمدی در رفتار اطلاعجویی دانشجویان علوم انسانی در تدوین پایاننامه. فصلنامة مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 31(1)، 66-78.
جلیلی، مطهره؛ براتی، مجید؛ بشیریان، سعید (1393). عوامل پیشبینیکنندة رفتارهای تغذیهای بر اساس تئوری شناختی اجتماعی در زنان باردار مراجعهکننده به مراکز بهداشتی و درمانی شهر تبریز. مجلة آموزش و سلامت جامعه، ۱ (۴)، ۱۱-۲۱.
ریسمان باف، امیر؛ فتاحی، رحمتالله (1396). بازشناختی از تعامل انسان و اطلاعات. تهران: انتشارات کتابدار.
زره ساز، محمد؛ فتاحی، رحمت الله؛ صنعت جو، اعظم (1394). رفتار راهنمایابی کاربران کتابخانة دیجیتال: عوامل روانشناختی تأثیرگذار بر اساس نظریة رفتار برنامهریزیشده. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 26(4)، 13-28.
سیف، علیاکبر (1397). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران. انتشارات دوران.
صدوقی فرحناز، ولی نژادی علی، وکیلی مفرد حسین، حسن زاده حافظ محمد، بورقی حمید(1390). تعامل در بازیابی اطلاعات و واکاوی مدلهای آن (ویژه نامه ذخیره، بازیابی و مدیریت اطلاعات زمستان ۹۰). پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۲۷ (۲)، 732- ۷۵۸.
علیپور حافظی، مهدی (1392). کتابخانههای دانشگاهی دیجیتال در ایران. سخن هفته، شمارة 141، 7 مرداد 1392.
فیدل، رایا (2012). تعامل اطلاعاتی انسان رویکردی بومشناختی در رفتار اطلاعاتی. (فریده عصاره و خادمی، مترجمان). تهران: انتشارات کتابدار.
مکی زاده، فاطمه؛ بیگدلی، زاهد (1393). نظریة شناخت اجتماعی: رویکردی مؤثر در رفتارهای اطلاعاتی. پژوهشنامة کتابداری و اطلاعرسانی، 4(2)، 131-147.
نصیری، ماریا (1395). تدوین و آزمون مدلی علّی برای تبیین رفتار اطلاعاتی جستوجوگران بر پایة نظریة شناختی ـ اجتماعی بندورا از دیدگاه دانشجویان دورة دکتری دانشگاههای استان خوزستان. رسالة دکتری. دانشگاه شهید چمران اهواز. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
نعمتی لفمجانی، سمیه؛ علیپور حافظی، مهدی؛ بابالحوائجی، فهیمه؛ حریری، نجلا؛ فهیمنیا، فاطمه (1399). نوروزی چاکلی، عبدالرضا (1385). عوامل اصلی در رفتار جستوجوگران اطلاعات. فصلنامة کتابداری و اطلاعرسانی، 9 (1)، 144- 175.
نوشین فرد، فاطمه (۱۳۸۴). بررسی عوامل مرتبط با رفتار اطلاعیابی اعضای هیئتعلمی. فصلنامة مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ۱۶ (۳)، ۳۹-52.
یعقوب نوروزی، (۱۳۹۰). تحلیلی بر کاربرمداری رابط کاربر در صفحات وب فارسی کتابخانههای دیجیتالی ایران و ارائة الگوی پیشنهادی. پژوهشنامة پردازش و مدیریت اطلاعات، ۲۶ (3)، ۶۵۵- 675.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Bandura, A. (1999). Social cognitive theory: an agentic perspective. Annual review of psychology, 52, 1-26.
Eldakar, M. A. M. & Kenawy, Y. M. (2020). Researcher’s emotions after information retrieval from databases available through the Egyptian Knowledge Bank: Impacts of perceived self-efficacy. The Journal of Academic Librarianship, 46(5), 102173.
Fagan, M., Neil, S. & Wooldridge, B. R. (2004). An empirical investigation into the relationship between Computer self-efficacy, anxiety, experience, support and usage. Journal of Computer Information Systems, 44(2), 95-104.
Gahlawat, T., Bhatia, P.K. & Mehrotra, D. (2017). The relationship between user preferences in interactive information retrieval evaluation. 2017 6th International Conference on Reliability, Infocom Technologies and Optimization (Trends and Future Directions) (ICRITO), 423-426.
Hjørland, B. (2015). Theories are Knowledge Organizing Systems (KOS). Knowledge Organization, 42(2), 113-128.
Li, Y., Liu, C. (2019). Information Resource, Interface, and Tasks as User Interaction Components for Digital Library Evaluation. Information Processing and Management, 56, 704-720.
Li, Y., Xiao, X. & Tong, X. (2014). Relationships between dimensions of human-computer interaction and users' interaction performance in digital libraries (inChinese). Library & Information Service, 58(2), 38–46.
Liu, J. & Shah, C. (2019). Interactive IR user study design, evaluation, and reporting. Synthesis Lectures on Information Concepts, Retrieval, and Services, 11(2), i-93.
Maxwell, D. M. (2019). Modelling search and stopping in interactive information retrieval. PhD thesis, University of Glasgow.
Middleton, L., Hall, H. & Raeside, R. (2019). Applications and applicability of Social Cognitive Theory in Information Science research. Journal of Librarianship and Information Science, 51(4), 927-937.
Moshfeghi, Y. (2012). Role of emotion in information retrieval. PhD thesis. School of Computing Science. College of Science and Engineering. University of Glasgow.
Pembee, P. K. (2014). Factors influencing the use of library information systems by staff and students in Kabarak University (Doctoral dissertation).
Ramayah, T. (2006). Interface Characteristics, Perceived Ease of Use and Intention to Use an Online Library in Malaysia. Information Development, 22, 123 - 133.
Savolainen, R. (2002). Network competence and information seeking on the internet: From definitions towards a social cognitive model. Journal of Documentation, 58(2), 211- 226.
Shen, R. Srinivas, N. & Fan, W. (2008). Integration of complex archeology digital libraries: An ETANA-DL experience. Information systems, (33), 699-723.
Tsakonas, G. Kapidakis, S. & Papatheodorou, C. (2004). Evaluation of User Interaction in Digital Libraries. Available in: https://www.researchgate.net/publication/228754559 _Evaluation_of_user_interaction_in_digital_libraries
Waldman, M. (2003). Freshmen’s use of library electronic resources and self-efficacy. Information Research, 8(2), 1-30.
Zhuang, M. Toms, E. and Demartini, G. (2016). The Relationship between User Perception and User Behaviour in Interactive Information Retrieval Evaluation. In: Advances in Information Retrieval. 38th European Conference on Information Retrieval, 20 -23 Mar 2016, Padua, Italy. Lecture Notes in Computer Science. Springer International Publishing, pp. 293-305.