ابراهیم آبادی، حسین. ۱۳۹۰. آموزش و یادگیری در عصر اطلاعات: از ماشین آموزشی تا جامعه اطلاعاتی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی ۱ (۱): ۹۷-۱۲۲.
بر، ویوین. ۲۰۰۳. برساخت گرایی اجتماعی. ترجمه اشکان صالحی. ۱۳۹۴. تهران: نشر نی.
پریچارد، آلن. ۲۰۰۷. تدریس اثربخش با فناوری های اینترنت. ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و حسین دهقان زاده. ۱۳۹۴ تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
ثقه الاسلامی، علیرضا. ۱۳۹۲. چکیده مقالات برگزیده اخلاق فناوری اطلاعات. قم: انتشارات دانشگاه قم با همکاری شورای عالی اطلاع رسانی.
ثقه الاسلامی، علیرضا اکبری، مجید. و جوادی، محسن. ۱۳۹۳. اخلاق فناوری اطلاعات مبتنی بر رهیافت موجبیت گرایی فناورانه. فصل نامه اخلاق در علوم و فناوری ۹ (۴): ۱-۱۰.
جانسون، دبورا. ۲۰۰۹. اخلاق رایانه: تجزیه و تحلیل فناوری اطلاعات. ترجمه ایمان آقابابایی، علیرضا ثقه الاسلامی و پیمان لؤلؤئیان. ۱۳۹۲. قم: انتشارات دانشگاه قم با همکاری شورای عالی اطلاع رسانی.
خالقی، امیرحسین. ۱۳۹۴. جستاری در اخلاق فناوری، پیشنهاد چارچوبی برای تحلیل. فصلنامه سیاست علم و فناوری ۷ (1): 69-103.
شهریاری، حمید. ۱۳۸۸. اخلاق فناوری اطلاعات. قم: انتشارات دانشگاه قم.
علی پور، احمد. و شالباف، عذرا. ۱۳۸۷. اخلاق آموزش مجازی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری ۳ (۱ و ۲): ۵۰-۴۳.
کاجی، حسین. ۱۳۹۲. فلسفه تکنولوژی دون آیدی (پاسخی به دترمینیسم تکنولوژیک). تهران: انتشارات هرمس.
کشتی آرای، نرگس و ادیگران. ۱۳۸۸. طراحی الگوی برنامه درسی تجربه شده بر پایه رویکرد پدیدارشناسی و اعتبارسنجی آن در گروه های پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی ۹ (۱): ۵۵-۶۶.
گوتیه، کلرمون. و تاردیف، موریس. ۱۹۹۶. پداگوژی؛ علم و هنر یاددهی-یادگیری از دوران باستان تا به امروز (نظریه و کاربرد). ترجمه فریده مشایخ. ۱۳۹۴. تهران: انتشارات سمت.
ورماس. پیتر، کروس. پیتر، دو پوئل. ایبوون، فرنس. مارتین و هاوکس. ویبر. ۲۰۱۱. رویکردی در فلسفه تکنولوژی: از مصنوعات تکنیکی تا سیستم های اجتماعی تکنیکی، ترجمه مصطفی تقوی و فرخ کاکایی. ۱۳۹۱. تهران: انتشارات کتاب آمه.
Botella, L. 1995. Personal Construct Psychology, Constructivism, and Postmodern Though. In R. A. Neimeyer & G. J. Neimeyer (Eds.), Advances in Personal Construct Psychology (Vol. 3, 3-36). Greenwich, CT: JAI Press.
Brown, T. 2008. Ethics in e-Learning. iBiZ2008 Workshop for Net Business Ethics. Feb. 10-11, 2008. http://www.gsim.aoyama.ac.jp/ORC/iBiZ2008/papers/Brown.pdf. (accessed 1 January 2016).
Burry, V. & Butt, T. W. 2000. Psychological Distress and Postmodern Thought. In D. Fee (ed.), Pathology and Postmodern. London: Sage.
Chandler, D. 1995. The Act of Writing: A Media Theory Approach. Aberystwyth: Prifysgol Cymru.
Daintith, J. & Wright, E. 2008. A Dictionary of Computing (Oxford Quick Reference). 5th ed. Oxford University Press.
Ei, Sun Oh and Chai, Madeline and Ei, Fun Oh. 2004. A Practical Framework For Resolving Ethical Dilemmas In E-learning. Proceedings of Knowledge Management International Conference and Exhibition (KMICE) 2004: 154-157.
Introna, L. 2011. Phenomenological Approaches to Ethics and Information Technology. Stanford Encyclopedia of Philosophy. http://plato.stanford.edu/entries/ethics-it-phenomenology. (accessed 1 January 2016).
Jefferies, P., Stahl, B. & McRobb, S. 2007. Exploring the relationships between Pedagogy, Ethics & Technology: Building a framework for strategy development. Journal of Technology, Pedagogy & Education 16(1): 111-126.
Sarmento, M. & Durao, D. 2009. Ethics Dimension in E-leaning. Revista de Administração FACES Journal 8(2): 44-53.
Musbahtiti, K. Ramadan Saady, M. & Muhammad, A. 2013. Comprehensive e-Learning system based on Islamic principles. Proceedings of 5th International Conference on Information and Communication Technology for the Muslim World (ICT4M) 2013: 1-5.
Pouloudi, N., Chozos, P. & Lytras, M. 2002. Ethical Issues in E-learning: Insights from the Application of Stakeholder Analysis in three e-Learning Cases. In M. Driscoll & T. Reeves (Eds.), Proceedings of ELearn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2002: 196-203.