اشتریان، کیومرث و محمدرضا امیرزاده. 1394. بررسی تأثیرات شبکههای اجتماعی مجازی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی: شهر تهران). فصلنامه سیاست، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، 45(4): 825-841.
افخمی، حسین و علیرضا عبدالله. 1388. مطالعه تطبیقی ساختار و نحوه پوشش اخبار ایران در تارنمای ملی و بینالمللی. مجله جهانی رسانه، 4(2).
بدیعی، نعیم و حسین قندی. 1378. روزنامهنگاری نوین. تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
زاهدی، محمدجواد و سجاد اوجاقلو. 1384. بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در بین ساکنان شهر زنجان. مجله جامعهشناسی ایران، 6(4): 92-125.
خلیفه، محسن. 1386. بررسی عوامل اعتماد ساز خبر در سیمای جمهوری از نگاه دانشجویان دانشگاه شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صداوسیما، تهران.
رسولی، محمدرضا و فاطمه یگانه ناظمی. 1390. تأثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب منابع خبری. فصلنامه مطالعات جامعه شناختی ایران، 1(2): 71-107.
زتومکا، پیوتر. 1384. اعتماد یک نظریه جامعه شناسی. ترجمه فاطمه گلابی. تبریز، اثر.
سبیلان اردستانی، حسن. 1386. مولفههای اعتبار خبر از دیدگاه دانشجویان ارتباطات اجتماعی با تأکید بر صداوسیما، رساله دکتری رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و پژوهشات.
صفری، حسین، فاطمه حشمتی پور، علی مهرابی و وحیدرضا نصابی. 1391. مدلسازی عوامل مؤثر بر اشتراکگذاری اطلاعات در زنجیره تأمین شرکت ایران خودرو خراسان با استفاده از روش ترکیبی نگاشت علّی و شبکههای بیزین. فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، 44(10): 63-90.
عبداللهی نژاد، علیرضا و حسین افخمی. 1394. خبرگزاریها و بازارهای رسانهای؛ بررسی وضعیت حضور ایرنا در بازارهای رسانهای در مقایسه با آسوشیتدپرس، فرانس پرس، رویتر و پی.تی.آی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 11(40): 11-45.
فرهنگی، علیاکبر. 1385. ارتباط انسانی. تهران، موسسه خدمات فرهنگی رسانه.
گیدنز، آنتونی. 1384. پیامدهای مدرنیت. ترجمه محسن ثلاثی. تهران، مرکز.
مهدی زاده، سید محمد. 1389. نظریههای رسانه و دیدگاههای انتقادی رایج. تهران، همشهری.
مهدوی، سمیه السادات و فاطمه احمدنژاد اتو. 1393. بررسی تطبیقی میزان اعتماد شهروندان کرمانی به اخبار شبکۀ یک تلویزیون و بیبیسی فارسی. فصلنامه مطالعات رسانهای، 9(25): 63-78.
نقیب السادات، سید رضا. 1390. رسانههای فراگیر خبری و ایجاد جریان بیداری اسلامی، فصلنامه شرق موعود. 5(18): 49- 72.
نقیب السادات، سید رضا.1390. روشهای پژوهش در ارتباطات (1). تهران، علم.
ویمر، راجردی و دومینیک، جوزف آر. 1384. پژوهش در رسانههای جمعی. ترجمه کاووس سید امامی. تهران، سروش.
یاوری وثاق، مهدیه. 1391. نقش رسانه در آگاهیبخشی سیاسی و اجتماعی. قم، مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما.
Althaus, S.L & Tewksbury, D. 2000. Patterns of Internet and traditional news media use in a networked community. Political communication, 17(2):21-45.
Boyd, D & Ellison, N. 2007. Social Network Site: Definition, History and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication. Vol. 133, pp. 210-230.
Dimmick, john & Chen, Yen, & Li, Zhan. 2004. Competition between the Internet and traditional News media: The GratiFication Opportunities Niche Dimension Journal of Media Economics, 17(1): 19-33.
Kohring, Matthias 8 Matthes, Jorg.2007. Trust in News Media: Development and validation of a Multidimensional Scale. Communication Research, 34(2):231-252
Nguyeng an, Ferrier, Elizabeth, western, Mark & Mchay, Susan. 2005. Online news in Australia: Patterns of use and gratification. Australian studies in journalism. 15:5-34.
Schell, Bernadette& Clemens Martin. 2006. Webster’s New World Hacker Dictionary, Wiley Publishing
Self, C. S. (1996). Credibility. In M. B. Salwen and D. W. Stacks (Eds), an integrated approach to communication theory and reaserch, Mahavah, 421-441.
Warf, Barney. 2006. Encyclopedia of Human geography, Sage publication.