اخگری، محمد.1381. هویت انسانی در رسانههای مجازی. مجله فلسفه و کلام: اطلاعات، حکمت و معرفت40: 28-31.
اخوان، منیژه.1386. دو فضایی شدن جهان، تفاوتهای جنسیتی در بازنمایی هویت در فضای واقعی و فضای وبلاگ، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران: دانشکده علوم اجتماعی
احیایی، پویان.1394. فضای مجازی و تحولات هویتی در ایران. تهران: پارسینه.
افشار، سیمین، سید احمد میرمحمدتبار، نرگس پیرحیاتی، و سمیه اقبالی. 1395. شبکه اجتماعی فیسبوک و هویت شخصی مدرن دختران و زنان شهر تهران. پژوهش ارتباطی 87: 137-157.
ایمانی، هادی.1390. هویت مجازی در فضای سایبر. مجله پیام انقلاب4: 62.
باقری دولتآبادی، علی، فرجالله زارعیان جهرمی.1382. تأثیر فضای مجازی بر هویت و همبستگی ملی. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج60: 16.
حدادی، فریده.1390. بررسی رابطه سرمایه اجتماعی در جهان مجازی و واقعی با تأکید بر جوانان 15-24 ساله شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه شاهد.
حسینپور، جعفر، و علی عربمومنی. 1396. تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر هویت نهاد خانواده. مجله برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی32: 33-60.
خسروی، آرش.1383. مفهومشناسی هویت در فضای سایبر. فصلنامه رهآورد نور 32 (پیاپی49): 2.
خطیبی جعفری، فاخره. 1384.بررسی رابطه حضور در فضای مجازی و شکلگیری هویت مدرن در بین کاربران ایرانی. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه علامه طباطبایی.
دینلو، دانیل.1392. اینترنت و واقعیت مجازی. ترجمه مرضیه خادمی. مجله سیاحت غرب 116: 115-122).
ذکائی، محمدسعید و فاخره خطیبی. 1385. رابطه حظور در فضای مجازی و هویت مدرن پژوهشی در بین کاربران اینترنتی جوان ایرانی. فصلنامه علوم اجتماعی دنشگاه علامه طباطبایی 33: 111-154.
رضایی قادی، خدیجه. 1391. فضای مجازی، هویت، فرهنگ. تهران: نوسازی
رهبری قاضی، محمودرضا، مرضیه فدایی دهچشمه، و اعظم شهریاری. 1396. بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر مصرفگرایی سیاسی. مجله مطالعات رسانههای نوین 11: 35-59.
زنگویی، فرنوش. 1391. بازنمایی هویت مجازی دانشجویان شهر تهران در شبکههای اجتماعی مجازی، مطالعه موردی کاربران فیسبوک. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه علامه طباطبایی.
شامانی، اسمعیل، مهدی واحدی، و داریوش نوروزی. 1395. رابطه استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با هویت جوانان شهر تهران. مجله فرهنگ مشاوره و رواندرمانی 28: 163-182.
شرفی، محمدرضا.1392. جوان و بحران هویت. تهران: سروش.
شفیعینیا، عباس. 1394. پیامدهای شبکههای اجتماعی مجازی(مطالعه موردی هویت قومی و ملی کردها). مجله پژوهشهای سیاسی13: 62-83.
شهریاری،حمید، و آرش خسروی،1390. بررسی هویت مجازی در فضای سایبر. مجله عصر فناوری اطلاعات. 67: 105-110.
عاملی، سعیدرضا.1383. دو جهانی شدن و آینده هویتهای همزمان. ضمضمه خردنامه همشهری 26: 10-11.
عاملی، سعیدرضا. 1390. مطالعات جهانی شدن دوفضایی شدنها و دوجهانی شدنها. تهران: سمت.
قاسمی، وحید، صمد عدلیپور، و بدری برندگی. 1395. تبیین رابطه استفاده از شبکهی اجتماعی فیسبوک با هویت جنسیتی دانشجویان دانشگاه اصفهان. مجله رسانه و فرهنگ 12: 77-100.
قاسمی، وحید، صمد عدلیپور، و سید احمد میرمحمدتبار دیوکلایی.1392. شبکه اجتماعی فیسبوک و تغییرات هویت اجتماعی جوانان شهر تبریز. جامعهشناسی نهادهای اجتماعی 1: 125-150.
قیصری بهمند، سودابه.1390. تحلیل هویت سیاسی در فضای مجازی مطالعه وبلاگهای سیاسی-اجتماعی فارسی، پایاننامه کارشناسی ارشد با راهنمایی علی محمد حاضری. تهران: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
قیصری، نوراله.1386. گفتارهایی در نسبت روشنفکران ایرانی و هویت. تهران: تمدن ایرانی
گلمحمدی، احمد.1393. جهانیشدن، فرهنگ، هویت. تهران: نشر نی
میرمحمدی،داوود، و باقر ساروخانی.1391. فضای مجازی و تحولات هویت ملی در ایران، مطالعه موردی شهر تهران. مجله مطالعات ملی 52.
هال، استوارت. 1383. هویتهای قدیم و جدید، قومیتهای قدیم و جدید. ترجمه شهریار وفقیپور. فصلنامه ارغنون 24.
Elda, franzia,. Yasraf amir piliang, and Acep iwan saidi. 2015. Manifestation of Minangkabau cultural identity through public engagement in virtual community. Procedia - Social and Behavioral Sciences 184: 56 – 62.
Latisha, asmaak. Shafie, surina. Nayan, and Nazira Osman, 2012. Constructing identity through Facebook profiles: online identity and visual smression management of university students in Malaysia. Procedia. Social and behavioral sciences 65: 134-140.
Miller, H. 1995. The presentation of self in the electronic life. Nottingham: Trent University.
Natlia, sveshnikova. 2013. Global processes as a factor of Russian citizens, procedia. Social and behavioral sciences, world conference on psychology and sociology 82: 178-180.
Peter, Nagy. 2010. Second life, second choice? The effects of virtual identity on consumer behavior. A conceptual framework, Budapest hangry: Samposioum for young researcher 10: 167-180.
Rheingold, H. 1993. The virtual community in trend david (ed). Reading digital culture, oxford: Blackwell.
Sung. A, and Annie. Jin. 2012. The virtual mallable self and the virtual identity discrepancy model: investing framework for virtual possible selves and others in avatar- based construction and social interaction. Computer in Human Behavioral 28: 2160- 2168.
Turkle, S. 1997. Life on the screen: identity in the age of the internet. New York: Touchston.