پرسش‌های متداول

چگونه مقاله ارسالی را پیگیری کنم؟

فقط نویسنده مسئول مقاله می تواند آخرین وضعیت مقاله را در پرونده مقاله مشاهده کند، هرگونه تغییری از وضعیت مقاله به نویسنده مسئول اطلاع داده خواهد شد و سایر نویسندگان می توانند از طریق نویسنده مسئول در جریان وضعیت مقاله قرار گیرند.

چگونه می توانم مقاله خود را برای چاپ در نشریه ارسال کنم؟

ابتدا بایستی در سامانه ثبت نام نموده و پس از دریافت نام کاربری و رمز ورود، وارد حساب کاربری خود در نقش «نویسنده» شوید. قبل از ارسال مقاله حتما قسمت راهنمای نویسندگان را مطالعه نمایید و مقاله ارسالی خود را دقیقا طبق ان تدوین و تنظیم کنید. مقاله فقط از طریق سامانه دریافت و مورد بررسی قرار می گیرد.

آیا می توان مقاله خود را به چند مجله ارسال نمود؟

از ارسال همزمان مقاله خود به چند مجله خودداری نمایید در صورت مشاهده چنین مواردی علاوه بر گزارش تخلف به مراجع ذیصلاح کلیه هزینه های تحمیل شده به دفتر مجله از نویسندگان دریافت خواهد شد.

آیا ارسال مقاله به نشریه هزینه دارد؟

بلی. لطفا قسمت «راهنمای نویسندگان» را مطالعه کنید.

آیا مقاله ارسال شده بایستی در فرمت خاصی باشد؟

بلی. قسمت «راهنمای نویسندگان» را مطالعه فرمائید.

راهنمای نویسندگان و سوالات متداول مشکلم را برطرف نکرد. چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتی که بخش «راهنمای نویسندگان» و «پرسش های متداول» نیز راهگشای مشکل شما نبودند، می توانید از طریق ایمیل سامانه و یا تماس با کارشناس نشریه (که در بخش «تماس با ما» اطلاعات آن مشخص شده است) مراجعه نمائید و مسئله خود را مطرح نمائید.

فایل تعهدنامه را چگونه تکمیل کنم؟

ابتدا بایستی فایل «تعهدنامه» را از بخش «راهنمای نویسندگان» دانلود کرده و سپس آن را چاپ نمائید. پس از چاپ، آن  را به صورت دستی امضا و تکمیل کرده و سپس اسکن تعهدنامه را برای سامانه ارسال کنید.

پس از این که مقاله خود را ثبت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از ثبت موفقیت آمیز مقاله، یک ایمیل از طرف سامانه برایتان ارسال می شود و موارد ثبت شده در آن قید شده است. پس از ثبت مقاله، اعضای هیئت تحریریه با بررسی مقاله نظر اولیه خود را مبنی بر ادامه فرایند، که داوری مقاله می باشد، اعلام کرده و به نویسنده مسئول اعلام خواهد شد.

پس از تعیین نتایج داوری، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از آن که نظرات داوران محترم مشخص گردید، نظرات داوران برای نویسنده مسئول ارسال می گردد. نویسنده مسئول بایستی نظرات و مواردی که داوران مشخص کرده اند را به دقت انجام یا اصلاح نمایند. بایستی یک فایل تحت عنوان (تغییرات برجسته شده) ایجاد نمایند و تمامی تغییرات و اصلاحیات را مشخص کنند. همچنین بایستی یک جدولی تدوین نمائید که در آن به تمامی موارد داوران پاسخ داده باشید.

وضعبت اعتبار نشریه «مدیریت اطلاعات» در سامانه نشریات وزارت علوم چگونه است؟

آخرین ارزیابی صورت گرفته از نشریات در سامانه رتبه بندی نشریات علمی مربوط به سال 1396 می باشد. این مطلب به این معنی است که نتایج درج شده در این سامانه مربوط به عملکرد دوره 1395-1396 نشریات می باشد. همانطور که مستحضرید نشریه مدیریت اطلاعات از سال 1396 به سامانه جدید منتقل شد و پس انتقال به این سامانه با نظم زمانی قابل قبول منتشر می شود. در بازه زمانی ارزیابی صورت پذیرفته، نشریه به دلیل مشکلات فنی از نظم زمانی لازم برای انتشار برخوردار نبود و این موضوع پس از انتقال به سامانه جدید برطرف شد.
به منظور رفع نگرانی نویسندگان گرامی تا کنون در پیگیری های متعدد از مسئولین سامانه رتبه بندی نشریات علمی درخواست شد تا با آپدیت وضعیت ارزیابی، نمره فعلی نشریه را درج نمایند ولی به دلیل مسائل فنی این سامانه از سال 1396 برای هیچ یک از نشریات علمی به روزرسانی نشده است.